Pages

Tuesday 1 December 2015

masih ada.....


aku masih ada 
masih di sini 
setia jalani hidup 
selagi ajal belum menjemput
semangatku 
perjuanganku 
masih membara sehingga detik ini 
tak kan pernah menyerah 
walau badai sentiasa ada
tak kan pernah berhenti 
walau air mata mengalir di pipi
kerna tuhan tak pernah berikan manusia ujian yg sia sia.....

walau siapa pun engkau di mata manusia, tak ubah pandangan Dia yang mencipta, biar sendiri tempuhi perjalanan jangan pernah fikir engkau sendiri kerana Dia pencipta sentiasa ada melihat, tapi untuk mendapatkan yang terbaik haruslah berusaha, kata kata itulah yang memberi aku semangat, semangat tuk teruskan hidup yg penuh cabaran dan dugaan, aku di ibaratkan sepuluh langkah terkebelakang dari kawan  kawan, tapi akan aku usahakan menjadi yang terbaik dalam perjalanan ku, kerana dalam perjalanan kita akan berjumpa bermacam-macam orang, yang berjaya, yang gagal, ...................to be continue 

kekonon mau bikin cerpen, dah jadi macam apa dah whatever lah, next time smbg lagi bila idea ada, teringin menulis cerpen, cerpen yang jadi kenangan, kenangan yg buat kita semua berfikir, fikir hidup ini ada akhirnya, dunia ini hanya sementara, tujuannya tuk kita mencari, cari redha ilahi kerana akhirat yg abadi, biar bergetar rasa hati bila nama tuhan yg aku sebut nanti, rasa cinta yg tulus suci menyemai di hati untuk dia pencipta, kerana do n dont dah di beri, bila di ikut damailah negeri, bila di langgar pecahlah dunia, salam maghrib semua....al-fatihah tuk diri sendiri smga hidayah Allah mendekati......


No comments:

Post a Comment